Underbart är kort



Nu skriver jag om en sak jag velat uppmärksamma ett tag. I höstas upptäckte jag Leif GW Perssons blogg — och vilken blogg det var!

Jag skriver "var". Han bloggar nämligen inte längre. Började i somras på uppmaning från sitt förlag, körde en vecka och avslutade det sista inägget med:

"Rättshaveristerna på min blogg kan ta sig i brasan, räknenissarna på förlaget kan också ta sig i brasan och själv tänkte jag åka ut på sjön, sätta mig vid grynnan och meta lite abborre."

Rock! Hur bra som helst!

Han hann även skrivande följande mycket underhållande rader om statsminister Reinis:

"När jag ser hans ögon förstår jag att han dels är en i grunden hygglig människa men att han också är rädd för något eller någon som jag ännu inte lurat ut vad eller vem det är. Ögonen som själens spegel och jämför med motsvarande ögon hos t ex Mona Sahlin, Thomas Bodström eller Carl Bildt så förstår ni vad jag menar. Känner sympati med Fredrik Reinfeldt som person. Ser det i hans ögon och får för mig att han går att resonera med på ett sätt som tyvärr är ganska ovanligt. Eftertänksamt, prövande, t o m trevande och klar till reträtt om så krävs."

Undrar verkligen vad han tycker om Maud "efter regn kommer solsken" Olofsson efter hennes uttalanden i samband med Volvo-krisen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0