Köp A L D R I G en HP

Min dator kom i veckan tillbaka från att ha varit på service för fjärde (ja, FJÄRDE) gången. Den här jävla burken har inneburit så många problem, medfört så många — och låååånga — frustrerande samtal till HP:s support att jag inte ens orkar redogöra för alla här.
Så mycket kan jag däremot säga utan att överdriva att jag säkert har talat med 15 olika "agenter", och lika många nissar på supporten det senaste året. Och eftersom jag måste dra historiken vid vartenda jävla ett av samtalen så blir dessa längre för varje gång.

Senast kom datorn tillbaka med en formaterad hårddisk (de ringde aldrig och sade att de skulle ta bort allt), så jag har ägnat timmar åt att återinstallera allt jag vill/behöver ha på burken.
Samtidigt har jag upptäckt ett märkligt problem med videouppspelningar. Om jag har skärmen på maximal upplösning blir alla uppspelningar väldigt mörka.
Så har det aldrig varit tidigare.
Försökte uppdatera grafikkortets drivrutin, men det gick inget vidare så jag ringde HP. Efter att ha väntat i ungefär 50 minuter får jag höra följande:
— Alltså, HP brukar inte supporta den här typen av problem, men jag pratade med en kollega som kan mycket (borde inte alla på supporten kunna mycket?). Han vet inte vad det kan vara men tycker att du skall formatera datorn och se om det löser problemet.

Med andra ord är HP:s senaste förslag: "Vi vet inte ett skit, men ta bort allt och se vad som händer. Det kanske hjälper?"

Jag krävde snällt att få tala med personen "som kan mycket", för att få veta exakt varför jag måste formatera skiten. Jag tänker inte göra en sådan sak med "det kan hjälpa" som ensam motivering.
Han var inte till mycket hjälp, men sade att man bör göra en återinstallation när man får tillbaka datorn — trots att serviceverkstaden gjort en sådan innan den skickades tillbaka.
Varför berättade inget det för mig i samband med att jag fick tillbaka den?

Nåväl, jag luftade min frustration lite och då var han väääldigt snabb med att hänvisa mig till klagomålsavdelningen.
Som om jag inte pratat med den tidigare...
I samband med den senaste servicen så lovade en insmickrande snubbe mig att en ny dator kunde vara aktuell eftersom den här orsakat mig så mycket problem. De var bara tvungna att få datorn först, så att de kunde diagnostisera problemet.
— Ok, sade jag. Men gör nu inte så att ni bara lagar datorn och skickar tillbaka den. Ring mig när ni vet vad problemet är så att vi kan diskutera om jag faktiskt skall få en ny dator.
— Självklart! sade snubben.

Dagarna gick. Inga samtal kom. En vecka senare, däremot, fick jag tillbaka en lagad dator med posten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0